انتخاب موضوع و روش تحقیق مناسب در تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بخشهای تحقیقات بازاریابی و تحقیق و توسعه از جمله چالشهای بزرگ انجام پژوهشهای صحیح، با کیفیت، معتبر و در زمان مناسب است؛ تا جایی که زمان زیادی از دانشجویان (یا کارشناسان و مدیران تحقیقات سازمانها) برای انتخاب موضوع و روش تحقیق مناسب و پس از آن در درک روش تحقیق انتخابی و انجام صحیح فرآیند تحقیق(با توجه به نو بودن روشهای تحقیق کیفی، پیچیدگی و وابستگی کیفیت پژوهش به دانش و مهارت و تحلیل پژوهشگر) مصروف میگردد و بدین ترتیب علاوه بر از دست دادن فرصتهای تحصیلی و شغلی و بازار، بار روانی سنگینی بر دانشجویان و کارشناسان پژوهشی تحمیل میگردد؛ بنابراین برای کمک به دانشجویان علاقه مند به انجام روشهای تحقیق کیفی، در این وبینار نظریه داده بنیاد بویژه نظریه داده بنیاد کوربین و اشتراوس بعنوان رویکردی جدید، نوآورانه و عملگرا به پژوهش، بعنوان یکی از رویکردها یا راهبردهای تحقیق کیفی که به دلیل کاربرد وسیع و ویژه در توسعه مدل و نظریه پردازی، بسیار مورد توجه پژوهشگران خارجی و داخلی قرار داشته است، به شکل ساده و کاربردی ارائه خواهد شد.